2019/2020 tanév
Tagjai:
4.o.: Zsurka Petra
5.o.: Balogh Dorina
6.o.: Vadász Patrik
7.o.: Horváth Dorina Helga
8.o.: Tóthszegi Eleonóra
Diákönkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata
Szerepi Kelemen János Általános Iskola
1. Az iskola diákönkormányzata alulról építkező közösségi szervezet, amelynek tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed.
Legfontosabb feladatának egyrészt az iskolai közösségi élet szervezését, a nevelőtestület véleményének meghallgatásával annak mind színvonalasabb segítését, másrészt a diákok érdekeinek képviseletét tartja.
A tanulókat jogaik gyakorlásában és képviseletében a diákönkormányzat segíti.
2. Szervezeti felépítése a következő:
A diákönkormányzat munkáját a tanulók által felkért, az iskolában tanító tanár segíti, aki eljárhat a diákönkormányzat képviseletében.
Diáktanács: a 4.-5.-6.-7.-8. osztály 1-1 tagjából áll.
Az iskolai diáktanácsot 3 fős vezetőség irányítja a következő területek szerint:
- diáktanács elnöke
- diáktanács elnökhelyettese
- diáktanács titkára
A diákönkormányzat iskolai vezetőségét az iskola 4.-5.-6.-7.-8. osztályos tanulói választják.
Az a diáktanács jogosult eljárni a diákok képviseletében, amely a szavazatok több mint 50%-át megszerezte.
A diáktanács vezetősége képviseli a diákközvéleményt, tartja a kapcsolatot az iskolavezetéssel, valamint a diákönkormányzatot segítő tanárral. Állást foglalhat mindazon kérdésekben, amelyeket jelen szabályzat a diákönkormányzat jogköreként meghatároz.
A diáktanács kéthavonta ülésezik, de szükség esetén bármikor összehívható.
A diáktanács összehívását kezdeményezheti a diáktanács vezetősége, a diák- önkormányzatot segítő tanár és az iskola vezetése.
A diáktanács üléseire meghívhatók az iskola diákjai, a nevelőtestület tagjai, illetve az iskola vezetése. A meghívottak tanácskozási joggal vehetnek részt az üléseken.
Iskolagyűlés: évente egyszer de szükség szerint többször is összehívható fórum, melynek résztvevőire és témájára a diáktanács, a nevelőtestület és az iskolavezetés egyaránt tehet javaslatot.
A diákok az őket ért sérelem orvoslásáért közvetlenül a diákönkormányzat tagjaihoz fordulhatnak, amelyek a diáktanácson, keresztül tartják a kapcsolatot az iskola vezetőségével.
A diákönkormányzat működésére vonatkozó jogokat az oktatási törvény tartalmazza.
3. A tanulóközösségek döntési jogkört gyakorolnak, a nevelőtestület véleményének meghallgatásával:
- saját közösségi életük megszervezésében,
- tisztségviselőik megválasztásában,
- a diák-önkormányzati képviselő megválasztásában.
4. A diákönkormányzat a nevelőtestület véleményének kikérésével dönt:
- működéséről,
- a diákönkormányzat működéséhez biztosított anyagi eszközök felhasználásáról, hatáskörei gyakorlásáról, egy tanítás nélküli munkanap programjáról.
5. A diákönkormányzat a diákokat érintő kérdésekre vonatkozóan véleményt nyilváníthat, javaslattal élhet a nevelési-oktatási intézmény működésével és a tanulókkal kapcsolatos kérdésben:
- a tanulók nagyobb közösségét érintő kérdések meghozatalánál,
- a tanulók helyzetét elemző, értékelő beszámolók elkészítéséhez, elfogadásához,
- a tanulói pályázatok, versenyek meghirdetéséhez, megszervezéséhez,
- a könyvtár, a sportlétesítmények működési rendjének kialakításához.
Azokban az ügyekben, amelyekben a diákönkormányzat véleményének kikérése kötelező, illetőleg amelyekben egyetértési jogkört gyakorol, továbbá, ha a diákönkormányzat képviselőjét a tárgyalásra meg kell hívni, az előterjesztést, meghívót – ha a jogszabály másképp nem rendelkezik – a határidő előtt legalább tizenöt nappal meg kell küldeni a diákönkormányzat részére.
A diákönkormányzat feladatainak ellátásához térítésmentesen használhatja az iskola helyiségeit, berendezéseit, ha ezzel nem korlátozza az iskola működését.
6. A diákönkormányzat egyetértési jogot gyakorol a tanulókat érintő következő kérdésekben:
- jogszabályban meghatározott ügyekben az iskolai szervezeti és működési szabályzat megalkotásakor és módosításakor,
- a házirend elfogadásakor.
Diákönkormányzati munkaterv
2019/2020-as tanév
Tagjai:
4.o.: Zsurka Petra
5.o.:Balogh Dorina
6.o.: Vadász Patrik
7.o.: Horváth Dorina Helga
8.o.: Tóthszegi Eleonóra
Segítő pedagógus:Kucska Erika
A diákönkormányzati tagok legfontosabb feladata az iskolában szervezett programok segítése
Szeptember:
-Tantermek és a folyosó dekorációja
-Diákönkormányzati választások lebonyolítása
-09.16-án Farkasszigeti kirándulás „Őszi erdő”
Október:
-10.07 Kelemen nap, kopjafa-avatás /tanítás nélküli munkanap/
Az iskolában tudásbajnokság és labdarúgó bajnokság folyik, ezekben a tevékenységekben részt ne vevő diákok osztályközösségen belül választanak tevékenységet: rajzverseny, kézműves feladatok stb.
-10.04 Megemlékezés az Aradi vértanukról
-10.22 Megemlékezés az 1956-os forradalomról
November
–Roma mesemondó verseny
December
-Télapó és karácsonyi ünnepségek, osztálybulik, klubdélutánok szervezése
Adventi gyertyagyújtás: adventi alkalmak-hétfőnként: 12.02., 12.09., 12.16.
Karácsonyi ünnepség: 12.20
Január-Február
-Farsangi mulatságok, –Kiszebáb égetése
Március-Április-Május
– március 15-i ünnepség 03.13.-én
-Pénzügyi és Vállalkozási témahét ,Digitális témahét, Fenntarthatóság, környezettudatosság témahét
-Tavaszi ünnepkör /tanítás nélküli munkanap/ 04.08
-Nárcisz futás,
-Országos kompetencia mérések,05. 20. 05.27
-Anyák napja (osztályok műsorral készülnek az édesanyáknak, nagymamáknak)
-Kihívás napja
– Madarak és fák napja /tanítás nélküli munkanap/ 05.11 Az iskola diákjai játékos feladatokat oldanak meg, kint a természetben.
-05.29 Pályaorientációs nap /tanítás nélküli munkanap/
Június
-Nemzeti összetartozás napja 06.04
-Diákönkormányzati nap 06.15
-Ballagás,tanévzáró ünnepség
A diákönkormányzati gyűléseket havonta egyszer, és az aktuális feladatoknak megfelelően szervezem.
Készítette: Kucska Erika
Szerep , 2019 DÖK-t segítő pedagógus