Határtalan barangolásaink Székelyföldön

Iskolánk 11 tanulója március 20 és 25-e között Erdélyben járt, a Határtalanul program keretén
belül. Tíz hetedikes és egy nyolcadikos tanuló alkotta a kirándulók kis csapatát. Az utazást
bevezető-felkészítő óra előzte meg, ahol a gyerekek megismerkedhettek azokkal a
településekkel, látnivalókkal, híres magyarokkal, akikkel/amikkel találkoznak majd utuk
során.
Március 20-án kora hajnali órákban indultunk, egy nagyon kényelmes busszal. Később
csatlakoztak hozzánk más iskolák csoportjai is, velük egész héten együtt utaztunk. Ez
lehetőséget teremtett arra is, hogy ismeretségek, barátságok szövődjenek.
Már az odaúton is rengeteg érdekességet láttunk: Bánffyhunyadon a cigodákat kívülről, a
református templomot belülről is megcsodálhattuk. Elmentünk a Bözödi víztározó mellett, ide
később még visszatértünk.
A szállásunk Korondon volt, egy rendkívül jól felszerelt panzióban. Az étkezések is főként ott
zajlottak, az ellátás megfelelő volt, a reggeli, a vacsora bőséges.
A hat napba nagyon sok program belefért. Jártunk a szalmakalapmúzeumban, az elárasztott
falunál. Vásároltunk Korond főutcáján, betekinthettünk az ottani iskola életébe is. Chipsszel
kínáltak minket a Csíki Chips-gyárban, voltunk a csíksomlyói passió helyszínén és az
ezeréves határnál. Megnéztük a Medve-tó és a Békás-tó vizét, de a legnagyobb élményt a
gyerekeknek a Hargitán való szekerezés és a Békás-szorosban való séta jelentette. Mindenütt
találkoztunk medvére utaló jelekkel, a Hargitán moszkvai őrkutyák (is) vigyáztak a testi
épségünkre.
Ez a hat napos kirándulás mindannyiunknak életre szóló élményt jelentett.