Sporttáborban voltunk

A táborok és kirándulások mindig az iskolai oktatás és nevelés fontos formáit jelentették, hiszen az itt szerzett ismeretek gyakran segítettek az iskolai tananyag feldolgozását, ráadásul az iskola falai közül kilépve. A jól előkészítettség izgalmas és érdekes programokat eredményez, vagyis maradandó élményeket.

A tábort vezető tanárok is legalább annyit tanulnak a táborok során, mint a diákok. Mindenki megismerkedhet a másik eddig ismeretlen oldalával, új barátságok köttethetnek.

Nyár végén (augusztus 1-6) tartottuk a sporttábort, mely részben Hercegkút sporttelepén, ill. Szerepen került megrendezésre. Itt kitűnő lehetőség kínálkozik a labdarúgás művelésére egyénileg, de táborbajnokság formájában is. A fizikai igénybevételt kiegészítendő közös főzés, lebegőzés és fürdő színesítette a programot. A résztvevők száma 12 fő volt.

Célok, feladatok:

Az iskola fontos egészségnevelési színtér. Feladatunk, hogy segítsük azoknak a pozitív beállítódásoknak, magatartásnak, szokásoknak a kialakulását, melyek gyerekeink egészségi állapotát javítják. Az egészséges életmódra nevelés tanórai keretei igen szűkösek, ezért feladatainkat a tanórán kívüli formák megszervezésével igyekszünk ellátni.

• A 6-14 éves korú gyermekek mozgásigényének kielégítése alapvető feladat.
  • Fegyelmezett személyiség kialakítására való törekvés, pozitív magatartásformák beépítése a tanuló mindennapos megnyilvánulásaiba.
  • A tanulókban a sportolási vágy igényének felkeltése.
  • A szabadidő hasznos eltöltésének biztosítása.
  • Közösségépítés.

A tábor résztvevői az iskolai foci csapatok tagjaiból állt, azok vettek részt akiknek a szülei elengedtek a hercegkúti helyszínre. A tábor ingyenes volt, az összes költséget IPR pályázati keretből biztosítottuk. Az első három nap alatt az edzéseken kívül kirándulásokat, csapatépítő programokat szerveztünk. A gyerekeknek egyedül kellett megoldani a mindennapos feladatokat a szüleik nélkül. Fontos feladat volt a mindennapos megfelelő higiéniás tevékenységek végzése, megkövetelése, a személyes tárgyak rendben tartása.

1. nap

Várakozás a vasútállomáson

Szerepről hajnalban indult a csapat, de mindenki izgatottan várakozott a vasútállomáson. Hosszú volt a vonatozás Sárospatakig, de a monoton utazást több átszállás tarkította. Kilenc óra után némi késéssel megérkeztünk. A további program megbeszélése után a csomagok autóba kerültek, a gyerekek Szabó László tanár bácsival és fiával, aki mint edző vett részt a tábor életében, elindultak a Sárospataki várhoz, majd egy kis túrával gyalog a hercegkúti sporttelepen lévő szállásra.

A vár nagyon tetszett a gyerekeknek, a séta során sok mindennel megismerkedtek, többek között a közúti gyalogos közlekedés szabályaival.

A táborhelyen ebéd várta a fáradt csapatot, de előtte még volt pár feladat: a csomagok kiválogatása, a szállás elfoglalása, az ágyak elosztása, megvetése, a kicsomagolás. Ez utóbbiak több gyereknek gondot okoztak, többen még soha nem húztak fel egyedül ágyneműt. A nagyobbak és a tapasztaltabbak segítettek a többieknek így sor kerülhetett a munka értékelésére.

Az ebéd utáni rövid pihenő után az első kérdés: Focizhatunk? Az első edzés egy mérkőzéssel ért véget, de a gyerekek nem tűntek fáradtnak. Mivel másnap bográcsban terveztük a főzést közösen elmentünk fát gyűjteni. A vacsora után a gyerekek a közeli tavacskában próbáltak halat fogni, de eredménytelenül. A sok élmény okozta izgalom miatt nagyon soká sikerült elaludni.

2. nap

Kálvária dombIsmeretlen volt a hely, a gyerekek nagyon hamar ébredtek. A reggeli torna, mosdás, zuhanyzás után jöhetett a reggeli. A délelőtti edzést követően túrázni indultunk amely során átsétáltunk a szomszédos településre, majd a másik úton vissza a falu túl végén lévő kálvária dombra, közben megtekintettük borospincék sorait.

Vissza felé gyakoroltunk egy kis matematikát ami meglepően érdekes volt a gyerekeknek. Amikor megérkeztünk segítettünk befejezni az ebédet, majd a finom étel elfogyasztása után egy kis pihenőre tértünk.

Délutáni edzés gyanánt sorversenyt rendeztünk, melynek jutalmait előtte közösen vásároltuk meg a falu boltjában. A jó hangulatú verseny után a gyerekek sötétedésig fociztak. A társaság még sokáig beszélgetett aztán nyugovóra tért.

3.nap

Hazafelé készülődve

Korán kellett kelni, hiszen a vonat Sárospatakról 9 órakor indult, odáig pedig újra gyalog vezetett az út.

A rövid vonatút Sátoraljaújhelyre nem sok pihenést nyújtott, de újabb gyalogtúra következett: előbb átsétáltunk Szlovákiába majd a Libegő felé vettük az irányt. A hosszú út végén mindenki kapott egy üdítőt és egy hamburgert. Evés után a bátrabbak felültek a libegőre, a többiek egy fagylalt mellett nézelődtek, várták társaikat.A vonatunk hamarosan indult haza felé. A társaság sokkal szótlanabb volt mint jövetben, néhányan el is aludtak. A szerepi állomáson a várakozó szülők hosszú élménybeszámoló előtt álltak.

4. nap

A tábor Szerepen folytatódott. Délelőtt közös tízórai után edzés majd ebéd következett. Délután az újonnan kapott eszközökkel, felszerelésekkel ismerkedett a csapat amit rövid edzés zárt.

5. nap

Reggel újból közös tízóraival kezdtünk, majd rövid megbeszélés után edzés következett. Edéd után mindenki haza ment, majd később a vasútállomáson gyülekeztünk, a püspökladányi fürdőbe indultunk. A gyerekek izgatottan várták ezt a programot hiszen legtöbben nagyon ritkán jutnak el ide, sőt volt aki soha sem volt. A fürdőzést egy kis úszólecke színesítette. a délutánt üdítővel zártuk majd közösen haza indultunk.

A püspökladányi strandon

6. nap

A tábor zárásaként barátságos edzőmérkőzésre invitáltuk a szomszédos település csapatát. A tábor alatt tanultakat mindenki megmutathatta, alkalmazhatta.

Az összes táborban készült fotó megtekinthető a galériában.