Iskolánk 4. osztályos tanulóinak a Fenntarthatósági hét keretében „Mondd, szereted az állatokat?”- című projektet választottuk és dolgoztuk fel. Nagy érdeklődéssel várták a gyerekek a feladatokat.
1. nap
Tájékoztattuk a gyerekeket a heti teendőinkről, feladatainkról, programokról. Magyar órán leíró fogalmazásokat készítettek a gyerekek – Ki vagyok én? ; valamint – Házi kedvencemmel – címmel. Mivel nagyon vállalkozó szelleműek voltak a gyerekek, a legtöbben a versírást választották. Nagyon remek kis alkotások születtek, kis házi kedvenceikről. Egyéni munkaformát alkalmaztunk. A feladat végrehajtása során célunk a környezet- tudatosság fejlesztése valamint a figyelem és elemző képesség fejlesztése.
Délutáni foglalkozás keretében megnéztük „ A házban és a ház körül elő állatok „ című kisfilmet. Ezt követően az általuk otthon tapasztalt megfigyeléseiket beszéltük meg a kedvencek táplálkozási szokásaikról. Az összegyűjtött információt a gyermekek leírták. A napi teendők zárása rajzkészítéssel zárult. Gyönyörű alkotások születtek a házi kedvencekről.
A képre kattintva megtekinthető a teljes galéria.
2. nap
Izgatottan folytattuk a projekt megvalósítását. Ma kérdőíveket töltöttük ki saját osztályunkban, majd másik két osztályban. A 3. és 5. osztályos tanulókat választottuk, akik nagyon szívesen vettek részt a munkában. Délutáni foglalkozásunkon kitűzőt készítettünk. Minden tanuló saját elképzelését valósította meg kedvenc házi állatáról. Mindenki büszkén viselte a nap hátralevő részében a feltűzött kitűzőt.
A képre kattintva megtekinthető a teljes galéria.
3. nap
Új nap, új feladatok, kihívások tárháza a mai program. Olvasás órán néhány tanuló felolvasta – Ki vagyok én? fogalmazását. A találékonyság, fantázia, képzelet és beleképzelő képesség fejlesztése mellett fejlesztettük a gyerekek szókincsét, kommunikáció és kreatív szövegalkotási képességét. Szívesen dolgoztak a gyerekek együtt.
Délután megismerkedtünk Rónay György: Mondd, szereted az állatokat? című versével, amelyet utána megbeszéltünk, feldolgoztunk. A napot egy kis versennyel zártuk: Ki tud több állatokról szóló közmondást?- címmel. Nagyon sok közmondást tudtak gyűjteni és megfejteni a gyerekek. Kellemes vidám hangulatba telt el a napunk.
A képre kattintva megtekinthető a teljes galéria.
4. nap
Reggel izgatottan várták a gyerekek, milyen új feladatok várnak rájuk. Ének órán meghallgattuk a Kutyát kérek című dalt, Gryllus Vilmos előadásában. Könnyed, dallamos, a gyerekek nagyon gyorsan megtanulták.
Délután Elkészítettük a faliújságunkat. Ezt követően plakátokat készítettünk „Gazdit keresek!”- „Keresem a kiskutyám!” címmel. Csoportmunkában dolgoztak a gyerekek. Nagyon jó hangulatban telt el a nap.
A képre kattintva megtekinthető a teljes galéria.
5. nap
Utolsó napunk izgalmasan kezdődött, mindenki a kedvenc állatnak hangjával köszöntötte társait. Következett egy „Állathangos dal gyerekeknek” meghallgatása. Közben a gyerekek mesét alkottak kedvenc állataikról, mellyel fejlesztettük a gyerekek képzeletét és kifejező- képességét, érzelmi kötődését, nyelvi kommunikációs készségét. Néhány mese felolvasásra került.
Délutáni foglalkozásunk során a projekt zárására került sor. Újra felolvastuk Rónay György: mondd szereted az állatokat? című versét. Összefoglaltuk az elmúlt nap eseményeit, majd a gyerekek szóban értékelték önmaguk és közösen végzett munkájukat. A gyerekek munkáját Kovács Katalin tanítónő koordinálta és segítette. Jutalomként a gyerekek megnevezték a Kilenc kutya karácsonya című rajzfilmet, mivel többségének kedvenc háziállata a kutyus volt.
Nagyon sok érdekességet tanultak a gyerekek. Megértették a különböző szituációs játékok során, hogy milyen nagy felelősséggel ját egy kisállat tartása. Megtanulták hogyan étkeznek, mivel szeretnek játszani, hogyan kell gondozni őket. Meglévő ismereteiket nagyon ügyesen előhívták, és alkalmazták.
„ Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért,
amit megszelídítettél. ”
/Antonie de Saint- ExupéryA kis herceg/